Carlos Castaneda sa na svojich prednáškach pred
skupinkou ľudí rozhovoril o desivom koncepte týkajúcom sa anorganických
bytostí obťažujúcich ľudstvo. Obsah prednášaného konceptu zachytili jeho
žiaci Armando Torres a Amy Wallace.
Britský bádateľ a
spisovateľ David Icke o týchto Castanedových "negatívnych" anorganických
bytostiach hovorí, že sú to bytosti spomínané v každej starovekej
kultúre pod rôznymi menami; napríklad sa v islame táto bytosť označuje
ako džin, v kresťanstve ako démon, vo východnej Amerike ako plazí boh, v
Afrike národom Zulu ako Chitauri, v Sumeri ako Anunnaki, v gnóze ako
archont a podobne. V južnej Amerike sa tieto entity označujú pojmom
dravce, v strednej Amerike ich poznáme pod menom lietavce.
"Človek je magický tvor," povedal Castaneda, "má
schopnosti lietať vesmírom rovnako ako akékoľvek z miliónov vedomí,
ktoré existujú. Avšak v určitom okamihu stratil svoju slobodu. Takže
teraz jeho myseľ nie je jeho, ale je to votrelecký implantát."
Castaneda prehlásil, že ľudské bytosti sú zajatcami určitého druhu
vesmírnych entít, ktoré sa venujú lovu vedomia a ktoré čarodejníci
nazývajú 'lietavce'.
Lietavce či dravce sú jedným z najtajnejších tém dávnych čarodejníkov
a Castaneda usúdil, že je vhodný čas toto tajomstvo zverejniť. Existuje
údajne fotografia, ktorú zhotovil Castanedov priateľ Tony, budhista
a kresťan. Na tejto fotke je vraj zreteľne vidieť figúru akejsi temnej
bytosti, ktorá sa vznáša nad davom veriacich, ktorí sa stretli na
pyramídach v Teotihuacane. "Tony bol na akcii tibetských budhistov
na Teotihuacane, ktorá sa konala na jarnú rovnodennosť. Pri pyramídach
sa zhromaždilo na sto tisíc ľudí. Kvôli 'spiritualite', ktorá je vlastne
iba klamom a márnivosťou, zámer tejto masy ľudí antropomorfizoval na
negatíve filmu tvar neorganickej bytosti. Tony zachytil na film
lietavca."
"Moji spoločníci a ja sme došli k záveru, že prišla vhodná doba, aby
sme poznali našu skutočnú situáciu ako sociálnych bytostí, pretože
takéto informácie môžu medzi verejnosťou vzbudiť veľké podozrenie."
Castaneda prezradil, že ľudia sú väzňami bytostí, ktoré prišli z hlbín
kozmu a ktoré nás používajú s rovnakou bezočivosťou, s akou my používame
kurence. Tieto bytosti "požierajú naše vedomie. Neustále, každý deň, dokonca aj keď spíme."
"Tá časť vesmíru, ku ktorej máme prístup, je polom fungovania dvoch radikálne odlišných foriem vedomia," vysvetľoval. "Jedna,
do ktorej náležia rastliny, zvieratá i človek, je mladé, belavé
vedomie, ktoré vytvára energiu. Tou druhou je nekonečne staršie
a parazitujúce vedomie, ktoré disponuje ohromným množstvom poznania."
"Okrem človeka a tvorov, ktoré obývajú túto planétu, existuje vo
vesmíre ohromná škála anorganických bytostí. Tieto bytosti sú medzi nami
a za určitých okolností sa nami nechávajú vidieť. My ich potom nazývame
strašidlá alebo preludy. Jeden z týchto druhov, ktoré vidiaci popisujú
ako ohromné lietajúce vaky čiernej farby, v jednom okamihu dorazil
z hlbín vesmíru na túto planétu a našiel tu oázu vedomia. Tieto bytosti
sa potom špecializovali na 'dojenie ľudí'."
To, že "človek trpí energetickými a emočnými výkyvmi, spôsobuje
lietajúci dravec, ktorý k nám pravidelne prichádza, aby si vybral svoju
porciu vedomia. Nechá nám sotva toľko, aby sme zostali nažive. Niekedy
ani to nie." Castaneda vravel, že niekedy tieto bytosti prídu a určitá osoba ťažko ochorie či dokonca zomrie.
"To, čo robia, je vibračný prenos. Vedomie je energia, a oni sa na
nás dokážu napojiť. Pretože sú od prírody večne hladní, a my naopak
vydávame svetlo, výsledok takéhoto napojenia je možné popísať ako
energetické drancovanie."
Robia to preto, pretože "v kozmickom pláne je energia tou najtvrdšou
menou a všetci ju chcú. My sme vitálna rasa, plná výživy. Každá živá
vec požiera druhú, vždy zvíťazí ten silnejší. Kto hovorí, že človek je
na samom vrchole potravinového reťazca? Taký pohľad na vec môže mať iba
ľudská bytosť. Pre anorganické bytosti sme korisťou my."
"Títo vesmírni dravci nie sú o nič viac krutejší ako my. Keď
silnejšia rasa konzumuje druhú - nižšiu, tak napomáha k vývoju jej
energie."
"V tomto vesmíre panuje večný boj. Vojny ľudí sú odrazom toho, čo sa
deje všade. Je normálne, že sa jeden druh snaží skonzumovať iný.
Bojovník nad tým neplače, ale snaží sa prežiť."
Dravci nás konzumujú "skrze naše emócie, ktoré sú náležite
usmerňované vnútorným bľabotaním mysle. To oni dali nášmu sociálnemu
zázemiu takú podobu, že neustále vystreľujeme vlny emócií, ktoré oni
okamžite pohlcujú. Najviac sa im páči vzplanutie ega, to sú pre nich tie
najchutnejšie sústa. Také emócie sú vo všetkých kútoch vesmíru rovnaké
a oni sa ich naučili metabolizovať." Niektorí nás "konzumujú
skrze chtivosť, hnev alebo obavy, iní dávajú prednosť delikátnejším
emóciám ako je láska alebo neha. Ale všetci majú záujem na tom istom.
Normálne je, že nás napádajú v oblasti hlavy, srdca alebo brucha, teda
tam, kde prechovávame najväčšie množstvo energie."
Takzvaná láska je podľa Castanedy to najhoršie zo všetkého. "Hľadať
lásku je ďalším trikom lietavcov. V skutočnosti iba jednu osobu
nahrádzame druhou, neustále prevádzame tieto zámeny. To nie je láska."
"Tieto bytosti využívajú všetko, čo im je k dispozícii, ale dávajú
prednosť organizovanému vedomiu. Vyciciavajú zvieratá a rastliny skrz
ich pozornosť, ktorá však nie je príliš zameraná. Napádajú dokonca aj
ostatné anorganické bytosti, avšak tie ich samozrejme vidia a vyhýbajú
sa im, rovnako ako my vidíme a vyhýbame sa moskytom. To jediné, čo sa
úplne chytí do ich pasce, je človek."
Ľudia si nie sú toho vedomí, pretože sme to "zdedili takmer ako
genetické naprogramovanie, tak nám to teraz pripadá ako niečo normálne.
Keď sa narodí dieťatko, matka - ktorá si to ani neuvedomuje - ho ponúkne
ako pokrm, pretože aj jej myseľ je ovládaná lietavcami. Krst iba
potvrdí túto dohodu. Od tohto okamihu sa matka snaží vštiepiť dieťaťu
prijateľné spôsoby chovania, krotí ho, potlačuje jeho bojovnícku časť
a nakoniec ho prerobí na krotkú ovečku." Keď má dieťa
"dosť energie, aby odmietlo tento nátlak, ale nemá dosť energie na to,
aby sa z neho stal bojovník, skončí ako rebel alebo sociálne
neprispôsobivý jedinec."
"Výhoda lietavcov spočíva v rozdiely medzi našimi rovinami vedomia.
Sú to veľmi mocné a ohromné bytosti; predstavy, ktoré my máme o nich, sú
asi tak zhodné s tým, čo si o nás myslia mravce. Avšak ich prítomnosť
je bolestivá a môže byť odhalená niekoľkými spôsobmi. Napríklad keď nás
prepadne vlna racionality alebo nedôvery, alebo keď máme nutkanie
porušiť vlastné rozhodnutie. Blázni môžu odhaliť lietavce veľmi ľahko,
až príliš, povedal by som, pretože fyzicky cítia, ako sa im tieto
bytosti usídlia na ramenách a dostanú z toho paranoju. Samovražda je
znamením lietavcov, pretože ich myseľ je potenciálne samovražedná."
"Človek je neustále hubený. V našich mysliach nie je nič naše. Máme
myseľ lietavcov. Robia z nás zatrpknuté a depresívne bytosti; plnia nás
perverznými sexuálnymi myšlienkami - všetka masturbácia pochádza z
lietavcov."
Keďže v sebe máme votrelecké zariadenie, "žiadna naša otázka
nevychádza z nás samých, všetky sú z tej veci, ktorá ovláda našu myseľ.
Presvedčíte sa ku všetkému. A všetko je to iba lietavec." Lietavce v ľuďoch "inštalujú svoju myseľ, keď je nám desať či dvanásť rokov."
"Najdôležitejšie tajomstvo znie - nepokúšajte sa byť kreatívny. Nie
je to možné. Nič také ako umenie neexistuje. Nikto nikdy nemal žiadnu
originálnu myšlienku. Poznal som chlapíka, ktorý mi povedal: 'Chcel by
som urobiť skutočný film, ktorý by vychádzal z môjho skutočného ja!' To
je absurdné. Nemôže to urobiť, pretože potom by mal iba jedného diváka.
Nikto nebude distribuovať skutočné umenie, nikdy. Umožnia nám vidieť len
to, čo kritici schvália, a to už nimi bolo predom scenzurované. Keď si
myslíme, že sme sa dostali k nášmu skutočnému ja, sme len v ďalšej
úrovni lietavca."
V dávnych dobách nastala výmena, resp. obchod ľudí s dravcami. "Výmenou za našu energiu nám lietavce dali svoju myseľ, pripútanie a ego." Pre nich sme
"určitý druh robotníkov, ktorí dostávajú svoju odmenu. Vybrali si
primitívnu rasu a venovali jej dar myslenia, vďaka ktorému sme sa začali
vyvíjať. A čo viac, oni nás scivilizovali."
"Lietavce nás ovládajú cez naše tradície a zvyky. Sú to tí, ktorí
vládnu náboženstvám, tvorcovia histórie. Počujeme ich hlas v rádiu
a čítame ich myšlienky v novinách. Oni ovládajú všetky naše informačné
médiá a naše systémy viery. Ich stratégia je ohromná. Napríklad sa
kedysi objavil cnostný muž, ktorý hovoril o láske a slobode; oni to
premenili v sebaľútosť a servilitu. Robia to so všetkými, vrátane
nagualov. Preto je práca čarodejníka osamelá."
Ohľadom náboženstva Castaneda vravel, že "keď nás lietavce premohli,
naučili človeka, že sa má báť Boha, že sa musíme dožadovať a prosiť o
odpustenie a vzhliadať k nejakému väčšiemu súcnu. Lietavce boli obzvlášť
mocné behom stredoveku, kedy cirkev kontrolovala všetko."
"Behom tisícročí lietavce ukuli plány, aby nás kolektivizovali.
V jednej epoche sa stali tak nehanebnými, že sa verejne ukazovali
a ľudia ich podobu tesali do kameňov. V temných dobách sa to nimi iba
hemžilo. Teraz sú však tak inteligentné, že o ich existencii nemáme ani
potuchy. V minulých dobách si nás podrobili skrz vieru, v dnešných
dobách skrz materializmus. Dravci sú zodpovední za to, že úsilím
moderného človeka je nemusieť myslieť sám za seba. Stačí si všimnúť,
koľko času ľudia vydržia v tichu."
Stratégia dravcov sa zmenila, pretože "v tomto okamihu sa ocitli na
veľmi rizikovom bode. Celé ľudstvo je v tesnom kontakte a každý sa môže
bleskovo o všetkom informovať. To oni nám plnia hlavy tak, že nás vo dne
v noci bombardujú všetkými typmi reklám a sugescií, takže sa môžu nájsť
ľudia, ktorí si to uvedomia a budú varovať ostatných."
Keby sme odohnali tieto entity, "behom jedného týždňa získame späť
našu vitalitu a opäť začneme žiariť. Ale pre obyčajných ľudí táto
možnosť prakticky neexistuje, pretože to znamená postaviť sa proti
všetkému, čo je sociálne prijateľné. Našťastie čarodejníci majú jednu
zbraň - disciplínu."
O kontakte čarodejníkov s dravcami Castaneda povedal, že "stretnutie s neorganickými bytosťami je postupné. Spočiatku si nič [ako učeníci] nevšimneme.
Ale učeník ich začína najskôr vidieť pri snívaní a potom aj v stave
bdelosti, čo je niečo, z čoho môže zošalieť, pokiaľ sa nenaučí chovať
ako bojovník. Potom, čo si ich uvedomí, tak sa im môže postaviť čelom."
Čarodejník je "oportunista. Využije impulz, ktorý mu dali jeho
uchvatitelia, a povie im: 'Vďaka za všetko, už sa neuvidíme! Dohodu,
ktorú ste urobili, podpísali moji predkovia, ja nie.' Rekapituláciou
života doslova vyťahujeme lietavcom potravu z úst. Je to ako keby sme
prišli do obchodu, vrátili predavačovi tovar a požadovali: 'Vráť mi moje
peniaze!' Anorganickým bytostiam sa to nepáči, ale nemôžu s tým nič
urobiť."
"Našou výhodou je to, že sme postrádateľní. Všade je pre nich plno
potravy! Stav úplnej bdelosti, ktorá nie je ničím iným než disciplínou,
vytvára z našej pozornosti niečo, čo je pre tieto tvory nestráviteľné.
V takom prípade sa k nám otočia chrbtom a nechajú nás na pokoji."