Preskočiť na hlavný obsah

Sedemdňový pobyt v tme (report)

Rozhodol som sa v lete 2021 definitívne absolvovať pobyt v tme, ktorý vychádza z tibetskej tradície. Tibetskí mnísi sa na niekoľko týždňov vyberajú do úplnej tmy, kde sa oslobodzujú. Pobyt v temnote poskytuje človeku možnosť hlbšieho vhľadu do seba samého. Plánoval som túto akciu už dávnejšie, ale až teraz nadišla doba, kedy sa mi to dalo časovo i finančne zrealizovať a kedy som cítil, že by to mohlo mať pre mňa zmysel. Už nejaký čas idem vedome po náročnej ceste "sebapoznania", či už s nejakými dosiahnutými úspechmi alebo neúspechmi a pobyt v tme považujem za jej ďalší level, za ďalší stupienok. Nedal som si žiadne očakávania ani limity a bol som pripravený čeliť tomu s tým, že následky budú také, aké prirodzene budú. Zarezervoval som si pobyt na desať dní. Nakoniec z toho bolo iba sedem dní a dôvod skrátenia pobytu vysvetlím neskôr.
Na pobyt v tme som mal zaistený domček z dreva nachádzajúci sa neďaleko edukačného komplexu, ktorý bol dokonale izolovaný od prísunu svetla. Domček mal dve miestnosti: kúpeľňu s umývadlom, toaletou a sprchou, a spálňu s posteľou, kreslom, vetracím systémom a priestorom na prípadné cvičenie. Dostal som k dispozícii sprievodcu, ktorý mal na starosti každodňové nosenie jedla a vždy krátke pokecanie s účastníkom pobytu.
Keď som prišiel na miesto, poprechádzal som sa po miestnej prírodnej krajine a čoskoro som vstúpil do priestoru, v ktorom som mal stráviť najbližšie dni. Sprievodca mi priniesol jedlo. Adaptoval som sa v domčeku najskôr za svetla, ktoré som po chvíli vypol a išlo sa na vec. Mojim plánovaným cieľom bolo každý deň cvičiť takzvanú tensegritu alias "magické pohyby Carlosa Castanedu", ktoré majú vychádzať z tradície mexických indiánskych mágov. Tieto pohyby majú upevňovať ľudského ducha, posilňovať disciplínu a majú pomôcť preskupovať energiu tela na správne miesto.

Po prvej noci som mal tri sny, pričom v jednom z nich som mal lucidný moment, kedy som lietal. Po zobudení som si sny poslepiačky zapísal do zápisníka, ktorý som si z domu doniesol. Sprievodca prišiel okolo poludnia a doniesol mi žrádlo; podľa jeho príchodu som vedel, kedy je stred dňa, inak som o čase nemal poňatia. K dispozícii som mal vždy jednu väčšiu porciu vegetariánskeho jedla na deň. Zistil som, že sprievodca je veľmi rozhľadený človek. Vyzná sa v rôznych ezoterických a náboženských smeroch a vie tiež prínosne poradiť. On sám absolvoval niekoľkokrát pobyt v tme a vedel, o čom to je. Venoval sa tiež psychedelickej ceste, s ktorou sa so mnou podelil.
Počas druhého dňa som vyskúšal jeden experiment, a to privolávanie dravca z druhého sveta, ktorý je od toho nášho oddelený percepčnou bariérou, ktorú je možné prekonať. Dravec je podľa toltéckej tradície anorganická bytosť podobná čiernemu tieňu, ktorá sa pred tisíckami rokov pomocou kontraktu mala zmocniť ľudskej rasy a dodnes ju má ovládať cez myseľ. Privolával som ho s naivným zámerom, že mu z očí do "očí" poviem, že s ním ukončujem dohodu, ktorú s dravcami uzatvorili naši predkovia idúci po ceste poznania v ďalekej minulosti (tou dohodou podľa Toltékov urobili však veľkú chybu a stali sa nevoľníkmi chytrých a prefíkaných cudzích entít). Keď som neustále opakoval "zaklínadlo o evokácii", cítil som sa ako posadnutý.

Na tretí deň som evokáciu dravca zopakoval. Musel som sa vyzliecť do treniek, pretože v domčeku bolo teplo a oblečenie sa mi okamžite spotilo. Väčšinou som teda v dome cvičil magické pohyby, premýšľal, zaoberal sa minulosťou, robil si plány do budúcnosti a občas ma prepadali venereálne fantázie, ktorým som sa nejako nebránil. Myseľ neustále pracovala, aj keď som nechcel a šlo mi to postupne viac a viac na nervy. Mával som zvyčajne tri sny za noc, ktoré som si poctivo značil. Drevený domček som začal považovať za hrobku či kryptu, v ktorej človek symbolicky zomrie a znovuzrodí sa. Tiež mi napadla asociácia s upírmi, ktorých bežným prostredím je temnota.
Na štvrtý deň som sa zobudil na vlastný výkrik zo spánku. V tele som cítil nepokoj, čo značilo zmenu oproti predošlým dňom, kedy som bol relatívne v pohode. Nepokoj sa počas dňa nevytratil. Skúšal som istú dýchaciu techniku, pri ktorej sa má zmeniť stav vedomia a človek pri ňom môže dosiahnuť stav smrti, ale nebol som v tom úspešný; táto technika na mňa nejako nepôsobila, zrejme kvôli nedostatku praktických skúseností s ňou. Často som videl akoby blikanie svetla, čo bol zrejme následok elektrickej aktivity mozgu, ktorý sa takouto formou prejavoval. Sprievodca to nazýva "stroboskop" a deje sa to každému účastníkovi pobytu v tme.

Na piaty deň som opäť cítil nekľud v tele. Predstavoval som si, ako mučím istú osobu, ktorá mi ublížila a ako nakoniec zabíjam seba, čo ma priviedlo do emočného výlevu. Po výleve nasledoval vnútorný pokoj. Cítil som, akoby myseľ, ktorú stále používam, nereprezentovala mňa, respektíve že tá myseľ nie som skutočne ja. Že myseľ je vlastne cudzie umelé ego a toto ego je strach. Začal som robiť okultné cvičenie, pri ktorom si človek predstavuje nehybný bod a sústredí sa v predstave iba na neho. Takisto som vypínal myseľ, pričom som len v myšlienkovom tichu nehybne sedel na posteli. Sprievodca mi vravel, že na pobyt v tme chodia všetky možné kategórie ľudí, od bežných obyčajných humánov, cez vojakov, športovcov, vrcholných manažérov až po mystikov a ezoterikov.
Šiesty deň som bol akoby kľudnejší. Cvičil som stále častejšie a intenzívnejšie magické pohyby. Robil som ich za deň všetky, čo poznám (je ich veľa desiatok), takže som sa ohľadom ich praktikovania nenudil. Neskôr sa počas dňa objavili nepríjemné pocity a do toho sa miešali rôzne pohlavné ilúzie. Ľahol som si a povedal som si, že sa pokúsim vytelesniť sa. Keď som sa už dostával do polosnového stavu a v "hlave" mi riadne blikalo, myklo ma a môj pokus hneď aj skončil. Počul som podivný cvrkot, ktorý som si spojil s príchodom a manifestáciou dravcov v našej realite.

Keď nastal siedmy deň, nepríjemné emócie vo mne opäť bublali. Robil som si rekapituláciu niektorých nepríjemných zážitkov z môjho života. Bol to však až večer, kedy sa začali diať podivné veci. Najskôr som mal pocit, že je niekto cudzí so mnou v domčeku a zabije ma, pretože som počul zvuky z vedľajšej miestnosti. Keď som si písal zápis do denníka, pri ľavom uchu som začul náhly bzukot. Bol to zvuk, aký robia komáre. Tľapol som pri uchu predátorsky oboma rukami o seba a zvuk prestal. Spojil som si to s tým, že som komára úspešne zabil. Ľahol som si do postele so zámerom, že idem spať. Ako som ležal, ľavé ucho sa mi zaostrovalo na okolité zvuky a začalo vnímať bzukot podobný komu inému než otravnému komárovi. Začal som sa prechádzať po izbe a snažil som sa identifikovať, odkiaľ zvuk presne pochádza, aby som toho lietajúceho hajzla definitívne prizabil. Hocikde som stál, počul som stále ten istý komárčí zvuk v tej istej intenzite. Išiel som do postele a zakryl som si uši paplónom. A zas som počul zvuk komára. Teraz som nevedel, či tam nejaký komár reálne je alebo mi začína z tej "temnoty" pošibkávať. Okrem komárskej zvukovej kulisy som začal dostávať paranoje ohľadom systémovej tyranie. Snažil som sa ukľudniť tým, že toto všetko sú iba moje myšlienkové iluzórne výplody, ktoré nie sú skutočné. Po nekonečných myšlienkových namotávačkách som si ľahol, že idem konečne spať. Zrazu mi začali tŕpnuť obe ruky i nohy. Stávali sa paralyzovanými. Vyskočil som z postele a srdce mi začalo bušiť. Začal som myslieť na to, že sa blíži moja smrť. Rozhodol som sa fyzicky hýbať. Robil som rôzne pohyby, ktorými som sa snažil paralýzy zbaviť. Hovoril som si, že ešte nechcem odísť z tohto sveta a že ma ešte dravčia stránka kozmu nedostane, lebo mám na tomto svete ešte splniť nejakú svoju svoju rolu. Toto som si opakoval stále dokola a prosil som vesmír, nech ma v tomto zmanipulovanom svete ešte chvíľu nechá. Po čase som začal pociťovať tlak na hrudníku, ktorý som si spojil s tým, že som zrejme dostal infarkt. Reflexívne som to pripísal tomu, že na mňa čierni mágovia vyslali energetický útok, ktorým sa ma snažia z tohto vesmíru odstrániť. Chytila ma taká panika, že som v stave polozombie otvoril, oblečený len v trenkách, dvere domčeka a vybehol som von. Bola noc a na nebi svietil splnový Mesiac, ktorý osvetľoval okolité prostredie. Oči som mal privreté. Išiel som hľadať nejakú pomoc. Potácal som sa ako ožratá troska. Pred edukačným komplexom sedela za stolom skupinka baviacich sa ľudí, ktorá prišla do centra na seminár, ktorý sa konal v denných hodinách. Medzi nimi bola našťastie mladá lekárka, ktorá sa ma hneď ujala. Po popise príznakov mi povedala, že to nebude infarkt, ale bude to niečo ako panický atak alebo nedostatok cukru. Ľahol som si do hlavnej budovy edukačného komplexu na gauč len vo svojich voľných trenkách, z ktorých mi pravdepodobne nenápadne vykúkal vták s vajcami. Lekárka si sadla ku mne, držala mi ruku a hladkala ma. Dala mi napiť čistú vodu a strkala mi do huby sladkosti, nech si doplním hladinu cukru v krvi. Odporučila mi, aby som pobyt ukončil. Aj tak som už vyliezol z temného priestoru von a videl som svetlo vonku i v centre, takže nemalo zmysel ďalej pokračovať. Telo mi to aj dalo najavo, že už stačí a že je čas s pobytom skoncovať. Napokon som si ľahol do voľnej izby v budove a do blížiaceho sa rána som tam zostal v postupne odoznievajúcom paralyzovanom stave.
Skoro ráno som v trenkách prebehol z budovy do domčeka, kde som sa konečne obliekol. Poslal som sprievodcovi SMS správu, že musím z nechcených dôvodov pobyt prerušiť a že nech sa pri mne zastaví čím skôr. Cítil som sa psychicky labilný. Bol som v nepohode, ako keby som prežil psychedelický bad trip. Keď sprievodca prišiel, porozprával som mu, čo sa mi v noci stalo. Sprievodca mi prezradil, že takýto zdravotný problém sa zatiaľ nikomu neprihodil a že som prvý, kto takto dopadol. Ľudia z pobytu v tme zvyčajne odchádzajú očistení a spokojní, a ja som bol zlomený a vyčerpaný. Zbalil som si veci, ešte som sa prešiel po pôsobivej krajinke, poďakoval som nápomocnej lekárke, najedol sa, rozlúčil som sa so sprievodcom a odišiel domov.

Môj telesný problém s paralýzou končatín a miesta v oblasti srdca bol pravdepodobne následkom rôznych neblahých psychických procesov, ktoré dali telu signál. Bol to teda asi prejav otvorenia oblasti nevedomia skrývajúcej kadečo a nebol to zrejme reálny fyzický problém. Bolo to aj znamenie a varovanie, že stačilo "terapie" a je najvyšší čas spočinutie v temnote ukončiť. Odhalilo mi to hlavne, že mám so sebou ešte čo robiť.

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Psychológia predátora

Zásadná vec, ktorej musí obyčajný človek porozumieť, ak chce ešte vo vesmíre prežiť, je pochopenie toho, čo predstavuje takzvaný predátor. Predátor je bytosť, ktorá je na vrchole spoločenskej pyramídy moci. Alternatívnym pomenovaním pre slovo predátor môže byť pojem vládca. Je to ten, čo nám vládne. Je dobré sa pozrieť bližšie na to, čo je predátor alias vládca skutočne zač. Predátor je veľmi mocná entita. Má k dispozícii poznanie, o akom sa bežnému človeku ani nesnívalo. Má vhľad do podstaty vedomia. Vie skresľovať vnímanie druhých bytostí. Je to egoista závislý na kontrole a moci. Moc a kontrola je jeho posadnutosťou. Predátor je veľmajster manipulácie. Vie presne identifikovať, kde má druhá bytosť silné a slabé stránky a vie ich zneužiť vo svoj vlastný prospech. Predátor pochádza zo sveta, ktorý leží za našim svetom. Je to svet, do ktorého sa môžu dostať tí, čo kráčajú po ceste poznania. Predátor našiel spôsob, ako prenikať do nášho sveta a ako tu pôsobiť. Predátor je skrytý pred z

Saturn = Lucifer

Saturn ako prastaré solárne božstvo predstavuje nositeľa svetla Lucifera, podľa kresťanskej mytológie najvyššieho padlého anjela, ktorý bol "zrazený k zemi" a stal sa Satanom. Padlý anjel Lucifer. Saturn a etymológia Pojmy či slabiky, ktoré sa vzťahujú ku starým solárnym božstvám, sú Ab, Ak, Am, Ar, As, At, El a On. Používanie týchto jednoslabičných pojmov v rámci pomenovania slnka či slnečných bohov bolo možné nájsť v krajinách od Talianska, Egyptu, Mezopotámie po Baktriu (historický región v strednej Ázii). Slabika Ar znamená oheň či slnko a používal sa pre ňu aj výraz Aur či Ur. Ur predstavuje plameň alebo svetlo. At je Atys či Attis, slnko. At aj Ur sa v slove Saturn (s-At-Ur-n) vyskytujú. Slabika On predstavuje písmeno n na konci slova Saturn. Saturn je (s)-At-Ur-On. V starom Ríme bol (boh) Saturn pánom úrody a hojnosti, čo sú aspekty vzťahujúce sa k slnku. Planéta, resp. plynné kozmické teleso - trpasličia hviezda Saturn je solárnym bohom ‘tisícich’ mien (a

Tieňové predátorské entity podľa nagualizmu

Informácie o anorganických predátorských entitách spomínaných v tomto článku pochádzajú od toltéckeho spisovateľa Armanda Torresa a naguala dona Melchora. Sú najväčším tajomstvom nagualského učenia. Predátorské entity, ktoré vládnu planéte Zem a ľudstvu, sú podľa naguala Melchora nazývané tiež tieňové bytosti. Pojem tieňové bytosti je len orientačný termín označujúci niečo, čo sa vymyká všetkým verbálnym popisom. Nevyzerajú ako bežné tiene, ale sú im podobné. Keď sa ich človek naučí odlišovať od obyčajných tieňov, zistí, že tieto bytosti sú všade. Majú rôzne veľkosti, formy a odtiene. Nagualská línia Carlosa Castanedu ich nazývala dravci či lietavci. Moderný človek neberie do úvahy energetický svet. Pre neho existujú nanajvýš duchovné či filozofické záležitosti, a to nie je to isté. Ľudia zvyknú vnímať zvláštne pocity, ktoré sa vezmú odnikiaľ a zrazu ich ovládnu. Zažívajú emočné a energetické výkyvy. Snažia sa to vysvetliť iba ako nejaké emočné kolísania. Ženy sú na ne obzvlášť citlivé