Preskočiť na hlavný obsah

Pojednanie o abysse

Abyss, alebo aj priepasť, je zaujímavý fenomén, s ktorým som sa neraz stretol pri psychonautických skúsenostiach. Ide o metafyzický jav. Popíšem ho trošku v metaforách.
S abyssom - hlbočinou, priepasťou - sa mi spája automaticky jedna vec. Ak si predstavím ázijský symbol jin jang, tak za abyss považujem tú S-kovitú (pomyselnú) deliacu "čiaru", ktorá oddeľuje bielu polovicu od čiernej. Priepasť je v mojom ponímaní to, kde dochádza ku "kontaktu" týchto dvoch protikladných jinjangových polovíc, ale zároveň sa tieto polovice akoby nedotýkajú. Medzi bielou a čiernou polovicou je "predeľ".


Tento S-kovitý predeľ je strážený strážcom prahu, ktorým je to, čo nazývame Satan. To S-ko je had-strážca, diabol, pán strachu, strážca poznania.


Abyss má podľa toho, ako to vnímam ja, štyri povahy či charaktery. Alebo by som povedal, že existujú štyri druhy priepasti. Prvým druhom abyssu je priepasť ako ohnivá rieka. Jej elementom je oheň. Ak by som to dal do súvislosti s praktickou ukážkou, tak touto ohnivou riekou je nádrž so žeravým olovom vo filme Votrelec 3 z roku 1992, do ktorej skočila poručíčka Ripleyová. Olovo sa v okultizme priraďuje k planéte Saturn, ktorá reprezentuje Satana. Táto scéna mala aj spasiteľský charakter, a Ripleyová bola v ďalšom filmovom Votrelcovi vzkriesená. Spása či vyslobodenie je hlavným prvkom abyssu.


Druhou formou abyssu je vodná nádrž či rieka. Jeho elementom je voda. Tento druh abyssu by som prirovnal k priehrade vo filme Utečenec z roku 1993, kedy do nádrže skočí uprchlík, aby si "zachránil" krk. Touto formou priepasti je tiež rieka vo filme Imaginárium Dr. Parnassa z roku 2009, z ktorej "vylezie" diabol vo forme hada.


Treťou formou priepasti je vzdušná či akási bezodná hlbočina, ktorá nemá "dno". Jej živlom je vzduch. Napadá mi scéna z filmu Superdievča z roku 1984, kedy do bezodného démonického víru spadol jeden z dobrých hrdinov filmu.


Štvrtým druhom priepasti je kaňon alebo údolie s pevným zemským dnom. Jej živlom je zem. O tomto druhu abyssu píše Carlos Castaneda vo svojich knihách. Pre učňa Castanedu, ktorý do priepasti skočil, to bola finálna čarodejnícka skúška, pri ktorej sa dotkol tonalu a nagualu zároveň, teda sveta prejaveného a popísateľného, a neprejaveného a nepopísateľného.


Pri všetkých umeleckých ukážkach, ktoré som k priepasti uviedol, sa jednalo o prekonanie strachu. Pri abysse sú dve možnosti - buď do neho skočíš a "zabiješ sa" (respektíve vyhrá démon strachu) - nedosiahneš spásu, alebo skočíš bez strachu a dosiahneš "osvietenie" a poznanie. Alebo napokon do abyssu neskočíš a budeš sa naveky túlať vo vlastnom svete nepochopenia a nevedomosti.

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Psychológia predátora

Zásadná vec, ktorej musí obyčajný človek porozumieť, ak chce ešte vo vesmíre prežiť, je pochopenie toho, čo predstavuje takzvaný predátor. Predátor je bytosť, ktorá je na vrchole spoločenskej pyramídy moci. Alternatívnym pomenovaním pre slovo predátor môže byť pojem vládca. Je to ten, čo nám vládne. Je dobré sa pozrieť bližšie na to, čo je predátor alias vládca skutočne zač. Predátor je veľmi mocná entita. Má k dispozícii poznanie, o akom sa bežnému človeku ani nesnívalo. Má vhľad do podstaty vedomia. Vie skresľovať vnímanie druhých bytostí. Je to egoista závislý na kontrole a moci. Moc a kontrola je jeho posadnutosťou. Predátor je veľmajster manipulácie. Vie presne identifikovať, kde má druhá bytosť silné a slabé stránky a vie ich zneužiť vo svoj vlastný prospech. Predátor pochádza zo sveta, ktorý leží za našim svetom. Je to svet, do ktorého sa môžu dostať tí, čo kráčajú po ceste poznania. Predátor našiel spôsob, ako prenikať do nášho sveta a ako tu pôsobiť. Predátor je skrytý pred z

Tieňové predátorské entity podľa nagualizmu

Informácie o anorganických predátorských entitách spomínaných v tomto článku pochádzajú od toltéckeho spisovateľa Armanda Torresa a naguala dona Melchora. Sú najväčším tajomstvom nagualského učenia. Predátorské entity, ktoré vládnu planéte Zem a ľudstvu, sú podľa naguala Melchora nazývané tiež tieňové bytosti. Pojem tieňové bytosti je len orientačný termín označujúci niečo, čo sa vymyká všetkým verbálnym popisom. Nevyzerajú ako bežné tiene, ale sú im podobné. Keď sa ich človek naučí odlišovať od obyčajných tieňov, zistí, že tieto bytosti sú všade. Majú rôzne veľkosti, formy a odtiene. Nagualská línia Carlosa Castanedu ich nazývala dravci či lietavci. Moderný človek neberie do úvahy energetický svet. Pre neho existujú nanajvýš duchovné či filozofické záležitosti, a to nie je to isté. Ľudia zvyknú vnímať zvláštne pocity, ktoré sa vezmú odnikiaľ a zrazu ich ovládnu. Zažívajú emočné a energetické výkyvy. Snažia sa to vysvetliť iba ako nejaké emočné kolísania. Ženy sú na ne obzvlášť citlivé

Saturn = Lucifer

Saturn ako prastaré solárne božstvo predstavuje nositeľa svetla Lucifera, podľa kresťanskej mytológie najvyššieho padlého anjela, ktorý bol "zrazený k zemi" a stal sa Satanom. Padlý anjel Lucifer. Saturn a etymológia Pojmy či slabiky, ktoré sa vzťahujú ku starým solárnym božstvám, sú Ab, Ak, Am, Ar, As, At, El a On. Používanie týchto jednoslabičných pojmov v rámci pomenovania slnka či slnečných bohov bolo možné nájsť v krajinách od Talianska, Egyptu, Mezopotámie po Baktriu (historický región v strednej Ázii). Slabika Ar znamená oheň či slnko a používal sa pre ňu aj výraz Aur či Ur. Ur predstavuje plameň alebo svetlo. At je Atys či Attis, slnko. At aj Ur sa v slove Saturn (s-At-Ur-n) vyskytujú. Slabika On predstavuje písmeno n na konci slova Saturn. Saturn je (s)-At-Ur-On. V starom Ríme bol (boh) Saturn pánom úrody a hojnosti, čo sú aspekty vzťahujúce sa k slnku. Planéta, resp. plynné kozmické teleso - trpasličia hviezda Saturn je solárnym bohom ‘tisícich’ mien (a